Insurance Coverage for COVID-19 Testing and Treatment

The following table shows which insurances/programs will cover the costs of testing and treatment for COVID-19

For Uninsured Individuals

Testing: Mass. residents should not forgo medical care if they think they might have COVID-19.  COVID-19 testing for uninsured individuals is completely covered by Medicaid.

Treatment:While testing is covered for uninsured individuals, treatment is not.  Individuals are encouraged to apply for a state health insurance program such as a Health Connector plan, MassHealth and/or Health Safety Net, to cover the cost of treatment as well as other health care service they may need. There are health care resources available to low-income Massachusetts residents, regardless of immigration status. The Commonwealth’s Health Safety Net program is available to qualifying low-income Massachusetts residents no matter their immigration status, and it will pay for testing and treatment for COVID-19 provided by hospitals and community health centers.

Applying for coverage:Individuals who are low income can apply for MassHealth or the Health Connector at mahealthconnector.org or call MassHealth’s Customer Service Center at (800) 841-2900. Individuals can also seek out assistance from Nantucket Cottage Hospital’s Certified Application Counselors by calling (508) 825-8196 to schedule a phone appointment.

For Commercially Insured Individuals

COVID related care is covered by and will be billed to insurance.  All plans are actively waiving patient copays and deductibles related to COVID during the state of emergency.

Impact to immigration status

Receiving COVID-19 testing or treatment will not hurt an individual’s chance at getting a green card or changing immigration status because of the public charge rule, even if care is provided or paid for by public benefits like Medicaid.

Cobertura de seguro para pruebas y tratamiento de COVID-19

La siguiente tabla muestra qué seguros / programas cubrirán los costos de las pruebas y el tratamiento para COVID-19.

Para individuos no asegurados

Pruebas:

Los residentes de Massachusetts no deben renunciar a la atención médica si creen que podrían tener COVID-19. La prueba COVID-19 para personas sin seguro está completamente cubierta por Medicaid.

Tratamientos:

Si bien las pruebas están cubiertas para personas sin seguro, el tratamiento no lo es.

. Se alienta a las personas a solicitar un programa de seguro de salud estatal, como un plan Health Connector, MassHealth y / o Health Safety Net, para cubrir el costo del tratamiento, así como otros servicios de atención médica que puedan necesitar.

Hay recursos de atención médica disponibles para los residentes de Massachusetts de bajos ingresos, independientemente de su estado migratorio. El programa Health Safety Net de la Commonwealth está disponible para residentes calificados de Massachusetts de bajos ingresos, sin importar su estado migratorio, y pagará las pruebas y el tratamiento para COVID-19 proporcionados por hospitales y centros de salud comunitarios.

Aplicando para la cobertura:

Las personas de bajos ingresos pueden solicitar MassHealth o Health Connector en mahealthconnector.org o llamar al Centro de Atención al Cliente de MassHealth al (800) 841-2900. Las personas también pueden buscar ayuda de los Consejeros de Solicitud Certificados de Nantucket Cottage Hospital llamando al (508) 825-8196 para programar una cita telefónica.

For Commercially Insured Individuals

La atención relacionada con COVID está cubierta y se facturará al seguro. Todos los planes están renunciando activamente a los copagos y deducibles para pacientes relacionados con COVID durante el estado de emergencia.

Impact to immigration status

Recibir la prueba o el tratamiento COVID-19 no perjudicará la posibilidad de que una persona obtenga una tarjeta verde o cambie el estado de inmigración debido a la regla de la carga pública, incluso si la atención es proporcionada o pagada por beneficios públicos como Medicaid.

Traducido por Maria Partida

POSTED